Tuesday, October 28, 2008

Onigiri! >.<



Onigiri dan onigiri..

Huahuhaua...akhirnye tercapai gak impian aku nak wat onigiri a.k.a nasik kepal orang jepun..

Nak ade mood nak wat ni susah betol.. tup tup..skali kol 1 pagi baru ade mood..pe lagi g la seven eleven ngan baju klawar nye..g beli tuna chili..nyam2..pedas itu menawan..

Balik2..basuh2 pinggan potong2 kentang ngan keret..basuh udang..potong bawang merah bawang putih n daun bawang..lalu kami mulekan gorengan..(kami tersebut merujuk kpd aku dan kakak aku..=siti aisyah)..

Kitorg blaja wat onigiri ni drpd you tube..you tube mmg best..ajar mcm2..aku suke! aku suke!..haha..

Dalam mencari2 the right recipe nak wat onigiri ni..tertgk la satu video ni..ajar wat handroll sushi..skali tu ade step die ajar cane nak buang taik udang pakai bamboo stick..kakak aku gembire gile..

Die kate ..."akhirnye!!leh makan udang tanpe taik!!"..hahaha..pastu die kate die da boleh kawen..
ade ke???hahaha..layan jek..

Da lame gile aku x memblog ni..terase balik nak memblog sbb nak cite psl onigiri ni..gembire gile jadik wat akhirnye...tp beras jepun ngan seaweed mmg mahal lorrrrr~~~ +.+

1 comment:

fahmi faudzi said...

uik bkan dlu blaja wat roti ker.. wahh skang blaja wat onigiri plak ek.. bgus2