Monday, June 7, 2010

Pesanan pertama..

Salamun Alaik..

Dalam perjalanan balik kerumah..abah tepon n bagi pesanan macam2..

Pertame skali kite bercerite condition Udin yang skarang..

Salahuddin bin Sanusi..7 Jun 2010..Hospital Serdang, Level 4, ICU, katil 4..

Sah..Udin dijangkiti bakteria kencing tikus..bukan denggi bukan H1N1..Allahu Akbar!..
Udin da sedar..tapi masih tidak stabil..mate die da putih jugak la..xde la merah sgt2 mcm sblm ni..die bangun abah ngan mak masuk jumpe..die ckp ngan abah die nak solat(abah je yang paham ape die nak ckp..walopon die xleh becakap pon lg..).

Walopon abah pujuk Udin suruh solat pakai mate jek..tapi Udin nak jugak solat duduk..selesai solat asar..die cube sampaikan something kat mak..tapi masih xkesampaian..itu xpenting..lepas tu die dapat solat maghrib..Alhamdulillah..

Itu cerita tentang keadaan semase Udin petang tadi..

Ini pesan abah yang kedua..abah mewakili keluarge kami mengucapkan terimekasih sangat2 kat kawan2 udin yang datang melawat die kat hospital..untuk kawan2 udin yang mendoakan udin..terimakasih sangat2 drpd kami sekeluarga..ade kawan2 dari Maahad..dari INTI..kawan2 satu taman..cikgu2 Maahad..ibu bape sahabat2 udin yang datang..SYUKRAN JAZILAN ALAIKUM!

Kedua..kami tahu masih ade kawan2 Udin yang nak melawat die di hospital untuk bagi moral support..TETAPI..keadaan Udin masih lemah dan tidak stabil..oleh itu..doktor cakap adalah lebih baik Udin dibiarkan berehat..kirenye buat kawan2 Udin dan siape2 yang berhajat untuk ziarah Udin..diharapkan bersabar dan tunggu Udin keluar dari ICU..mengape?

Sebabnye..bile Udin nampak kawan2 die yang datang ziarah die or sape2 je..Udin akan respon..bile die respon..itu tidak baik untuk RECOVERY die..sebab skrg die masih lemah dan memerlukan rehat yang cukup..bergerak banyak akan menyebabkan die penat..tambahan lagi..bile die nampak orang ziarah die..die mungkin sedih dan die akan terbatuk2..sakit die bile die batuk..Jadi..kite semua nak Udin sembuh cepat..jalan terbaik untuk semua (Udin dan kawan2nye)..Kite jangan putus doa..Solat Hajat..dan Bacaan Ya Sin..

Bacaan Ya Sin amat membantu Udin untuk jadi kuat dan lebih kuat..jadi..mohon kawan2 bacekan Ya Sin sekerap mungkin..kerane kami sekeluarge juge akan berbuat demikian semestinye..Hanye Allah lah tempat kite berharap..hanye Allah lah tempat kite mengadu..dan Hanye Allah lah yang berkuase menjadikan segale sesuatu..Remember dear friends..Tiada yang MUSTAHIL bagi Allah..

Namun..kami akan sampaikan pade Udin..betape sahabat2 die sgt menyayanginye..datang berbondong2 menziarahi Udin dan mendoakan supaye Udin cepat sembuh..Mesti Udin akan rase lebih bersemangat dan kuat berjuang untuk meneruskan hidup..INSYAALLAH..

...............

Ini dulu..pesanan seterusnye sedang ditaip..

7 comments:

gReeN iS pEAce said...

insyaAllah..doa kami utk udin akan berterusan selagi dia kat hospital dan belum sembuh spnuhnya..kami akan usaha apa yang kami mampu..

terima kasih atas sharing ni..akak dan family pon take care jugak..jaga kesihatan jugak..

Rudy said...

Alhamdulillah! Lega sikit hati lps dgr dia dah sedar, boleh solat lagi.

Kami akan terus berdoa dari jauh, jgn risau.

Thanks for the update, kirim salam kat family. :)

Muqsitsama said...

Alhamdulillah. Ok kak. Wakarimashita. Saya baru plan nk pergi tengok dia esok. Well that can wait then :)

Salahuddin, semoga kau sembuh dgn cepat. Kami semua tgh tunggu kau ni. Keep on fighting bro.

Terima kasih byk2 kak for the update :)

wafi said...

tadi bler dpt tgok udin dr jauh, hati terus rase sebak. tak sampai hati nak tgok lame2. insyaAllah, udin dpt tabah dan lawan penyakit..

terima kasih pakcik sanusi, sbb kasi saya peluang tgok keadaan udin.

Daie-In-Action said...

alhamdulillah..lega, bile dgr dy da sedar..
smoga dy diberi kekuatan utk melawan pnyakitnye dan diberi ksembuhan.
smoga fmily udin pun kuat utk menerima ujian ini..

Khusyaliey D' Blogue said...

ana: kitorg sume jagi kesihatan tahap maximum sbb nakk masuk tgk die mane boleh sakit2 kan.. :D

rudy: insyaAllah..nnt akak kumpul sume akak sampaikan ye..teruskan berdoa..teruskan berharap.. :)

muqsit: xpe..nnt akak akan sampaikan pade udin..btau die y ramai kawan2 die datang tgk die..mesti die suke..patient is a virtue..remember.. :D

wafi: lege hati dpt tgk die kan..rase2 tu la care utk muhasabah diri y paling berkesan..same2 dr pakcik sanusi..udin mmg tabah..siap marah kakak die lagi kaco die solat..(sbb kakak die xtau y die tgh solat..abes die bg jelingan maut kat kakak2 die..hehe) :D

ain: thanks doakan udin dan family..kite sume kene kuat..tunjuk muke happy depan die..:)

akiraqeela said...

ya allah. bersyukur.


akk, sy pun ade cdg nk lawat dye
tp dh akk ckp cmtu
lg satu, segan pulak nk g lwat act
(sbb perempuan kn)
ari tu, terlepas trip bdk2 inti time lwat dye. ape2 pun all the best salad


get well sooon :)