Sunday, June 8, 2008

Aduh! Berdosenye aku!


Aku dan braces bersame Kak Long and anaknye
(Mohd. Amar)


Salam..

Pergh.. 9 June 2008.. such a very challenging day to go.. bergerak ke KTM Kajang dari rumah jam 6.04 pagi.. menaiki kereta Honda Odyssey yang dipandu mak.. (mak mmg hebat!).. sampai KTM je abah beli tiket pergi balik ke Bank Negara.. harge x pasti berape ringgit.. masuk jek keretapi aiyoo sejuk menyucuk ke tulang, seb baik bawak sweater.. selamat..

Keadaan dalam train.. dalam gerabak boleh dikatekan 90 peratus, sume bantai tido.. hahaha.. aku berdiri ngan abah kat tepi pintu sebab xde tempat duduk kosong.. abah berdiri sambil bace paper The Sun yang die ambik free kat KTM tadi.. abah tunjuk kesilapan fakta dalam paper tu.. ade ke die kate rumah api kat Pulau Pisang berada 1000 feet dari dasar laut.. gile ke ape.. tu nak same tinggi ngan KLCC da tu.. KLCC pon tinggi 452 m jek a.k.a (1483 feet).. terlebih digit 0 gaknye.. masih berdiri, sampailah ke KL Central baru dapat duduk.. sampai ofis abah jam berape tah.. lepas punch card kami turun makan kat kantin JKR.. woh..gile banyak pilihan makanan.. sedap2 dan menggoda lagi tu.. tapi aku makan meehun sup jek.. hehe.. sedaplah!

Lepas makan naik ofis balik.. abah tengok jam dah pukul 8.. thus, he said "let's go to Pudu now, we'll reach there at 8.30 a.m and by the time, it is already opened".. (it refer to Hospital Tung Shin) .. abah keje kat tingkat 11.. gile la tinggi betol.. (bagi aku tinggi sangat tu).. huhu.. mase nak naik lif turun ke bawah tu.. ade sorang kawan abah tanye.. "sekolah ke anak?" (anak tu refer pade aku la tu).. hahaha.. maksudnye aku nampak mude la kan?? kih3... best betol!

So we took LRT to Plaza Rakyat and headed to the hospital.. sampai2 je kene tekan nombor and tunggu giliran.. aku dapat nombor 2005.. huhu.. skang da tahun 2008, cepatnye mase berlalu.. kene bayar RM89 untuk x-ray gigi.. kire murah la tu kalau nak banding ngan hospital kerajaan Kajang, RM 159 kot.. dengan tambang dari rumah yang x sampai RM10.. kire dapat jimat dalam Rm40 plus.. (kalau naik train la..kalau kereta, abes duit kat minyak jek) hoho.. so.. martabatkan public transport.. tapi tu la kerajaan ni.. patutnye naikkan la taraf public transport kat Malaysia.. ni tak.. Jepun tu da sampai Bullet Train dah.. rugi la kite..

Mase x-ray gigi tu.. radiologist tu tanye aku.. "ade pakai rantai or subang?" aku jawab la xde.. yang best tu xpayah bukak tudung.. just kene tolak sikit ke belakang sbb die nak telinga terdedah.. memule x-ray kepale macam biase.. lepas tu die bawak ke side yang lain of the same machine.. die suruh aku pegang cam handle basikal.. haha.. pastu die balut satu besi tu ngan tisu n mintak aku gigit kat besi tu.. yang ni x payah dedah telinge.. tapi, mulut mesti tutup.. mate optional, nak tutup boleh nak bukak pon boleh.. (ye kot..aku x pasti) hehehe.. dah x-ray tu aku pon kua la dr bilik tu.. kecik je bilik die.. skali kene masuk balik bilik tu sbb die kate x-ray y kedua tu x sharp sgt.. so.. just do the same thing la.. pegang, gigit n tutup mulut.. selesai..

Naik balik LRT sampai ke Plaza Rakyat.. aku berpisah ngan abah.. abah g balik ofis.. aku balik umah sorang2.. abah hulur duit RM10, in case of emergency.. yes.. emergency emerged at the very moment.. abah punye la pesan.. "yana naik ketapi ke Seremban tau.. jangan salah naik".. on the way turun tangge nak tunggu ketapi tu.. ade sorang org India dewasa tanye aku.. "adik.. ini ktm pergi Kepong ka?" aku cakap xtau, sbb aku mmg xtau.. hahaha.. "xtau la.. yang saye tahu menghala ke Seremban, Nilai and......" Bile da naik KTM jek abah tepon lagi "yana da naik? betol ke seremban?" aku pon dengan konfiden tahap cipanzi dapat pisang "ye dah naik..ak ah betol ke Seremban".. memang xde ape yang berlaku.. perjalanan masih aman, sampailah ke KL Sentral.. yaa.. masih aman.. hati dah rase x sedap.. tapi cool jek, sebab xtau lagi bahane yang aku wat..

"Angkasapuri.. Angkasapuri.." .. aku lepak lagi.. dalam otak ligat fikir.. ade ke nak balik Kajang lalu Angkasapuri?.. sekali tgk kat map atas pintu tu.. sah! SALAH TRAIN!! wakakakakaka.. seb baik aku xde la glabah pon time tu.. cool2.. Next stesen; Pantai Dalam Station aku turun.. naik tangge.. lalu jejantas and waited for the train to KL Sentral.. turun KL Sentral tu.. adusss gile ramai orang la.. turun escalator jek nampak train da sampai.. lari2 la sket.. tgk kat signboard.. tol ke tu ke Seremban? aku da xlarat kalo salah naik lagi la weiii.. hahaha..seb baik x naik!! tu train balik ke Pelabuhan Klang rupenye.. hahaha.. Alhamdulillah.. selamat.. so tunggu la train nak ke SEREMBAN.. kat platform 6.. kali ni betol punye..

JENG3!! aku teringat kat mamat India y bertanye kat KTM td..

ADUH!! BERDOSENYE AKU!!!

Mesti die caci maki hina kutuk carot kat aku kan? aduuusssss... tobat! len kali kalo x sure jangan bg jawapan!! (masalahnye time tu aku sure gile! kerat jari sepuluh pon beranilah!) wakakaka.. sowi la kawan.. aku harap ko maafkan aku.. n aku harap ko sampai ke Kepong dengan selamat.. pepatah Melayu ade kate "Malu bertanye sesat jalan" ni masalahnye dah tanye pon sesat! Alahai.. berdosenye aku... berdosenye aku... berdosenye aku... T_T

Hehe.. bluurr en pasal ape aku x-ray gigi?.. ye la.. aku pakai braces.. kene la x-ray.. esok insyaAllah.. pasangla besi2 tu kat gigi aku.. bile nak kene cabut 4 batang gigi tu aku xtau lg.. n one more thing.. lepas x-ray tu boleh terus dpt filem die.. mak aih.. takot aku tgk gigi aku!! wahahaha.. ok.. till then.. story aku yang berdose pade 9 Jun tahun 2008.. hihi..

No comments: